Bananas

Är väl en dokumentär på G om bananodling. På tiden tycker jag.
Gick en miljökurs för flera år sedan när jag jobbade på kommunen. Där fick jag lära mig om hur bananer odlas. Det var skrämmande och efter det har jag köpt kravodlade bananer. De gånger jag köpt "vanlig" banan är få, endast ifall man MÅSTE ha banan i nått recept o kravbananerna varit slut.
Här finns lättskriven info om bananodling som drivs av de större företagen. Bananinfo.



Igår hade vi tacokväll i vardagsrummet...när Viggo var vaken. Det gör vi inte om förrän han blir större :-)
Han skulle kladda med allt och sa vi nej så blev han sur och kastade mat hur som helst.
Fick ett halvt glas vin till maten för sedan fick jag en näve tacofärs i glaset...men han "verkade väl bara för nykterheten" ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0