Skift

Idag ringde chefen och sa att vi skall börja jobba skift. Fick först säga vad som var bäst, dag eller kväll.
Men kväll kan jag ju bara varannan vecka och dag kan jag ju jämt...trodde jag. De ny tiderna innebär att man börjar 05 på morgonen. *blä* Finns inget dagis som öppnar så tidigt och inte vill jag slita upp Viggo kl 4 för att han skall på dagis.
När jag frågade om man kunde gå varannan vecka så gick det faktiskt bra för då kunde jag gå emot en annan tjej. *lycklig*
Så fast det löste sig så bra så blir det nästan lite synd om Viggo. Han får ju bara gå på  dagis varannan vecka, två och en halv timme om dagen. Ja och inte ens 5 dagar får han vara där för jag är ju ledig på fredagar de veckorna.
Så han kommer att bli arg för han gillar verkligen dagis.

Men han kanske är nöjd med de timmar han är där sen när det gått ett tag och det inte är så nytt längre.
Idag ville han faktiskt gå hem, innan har jag fått bära honom därifrån. Men idag så var vi där lite längre, nämligen över lunchen. Viggo började bli trött och ville inte alls ha mat, satt och spottade ut o skruvade sig. Så jag satt ned honom på golvet och då gick han till hallen och tog på sig stövlarna. Pekade på min hood och menade att jag skulle sätta på mig den. Sen vinkade han till de andra och vi gick.

Så var det bara att knata av hem och så sov han. Sen ville han gå ut o leka...var inte så sugen på det för det regnade ju så hemskt. Så vi åkte och handlade ett fisher price garage åt honom så han skulle ha nått å göra :-)

Kommentarer
Postat av: Marit

Grattis på födelsedagen syrran hoppas att du har en trevlig 23 årsdag =) Vi ska på banken nu o köpa huset så nu är det pirrigt kramar från oss hälsa viggo så mycket vi saknar vår lille prins

2009-08-28 @ 08:56:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0