Inskolning

Viggo har börjat sin inskolning på dagis och den går jättebra. Eftersom vi aldrig haft barnvakt och varit separerade från honom så tror jag att han är så trött på oss att han hellre vill vara med någon annan :-)
Det är väl kul med alla barnen, det är han ju inte så van vid.
Redan nu på måndag skall jag lämna honom på dagis en stund själv. Han glömmer ju ändå bort mig när han leker och reflekterar inte ens över att jag lämnat rummet. Så det skall bli spännande att se ifall han saknar mig när jag är borta eller om han tycker att det är helt okej med att fortsätta leka och umgås med fröknarna. Man hoppas ju givetvis på det sista.
Varje gång vi gått hem har jag fått släpa ut honom därifrån, han gillar verkligen att vara där.
Tycker det är så skönt att han tycker det, tänk vilken ångest ifall han grinat varje gång man skall till dagis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0